fredag 17 april 2009

bilföraroskulden har gett sig till känna och är inte bilföraroskuld längre

JAAAAAAAAAAA! Jag är en i gänget. Jag tog steget. Jag satte mig bakom ratten, körde saktare än en snigel slemmar över vägen, MEN! Jag gjorde det. Klockan 16.45 idag fick jag mina papper om att jag ska få börja övningsköra. En halvtimme senare satt jag bakom ratten på Nolia parkeringen och körde i cirklar. Det värsta var att gasa, måste lära mig känna efter och släppa kopplingen M.M! Otroligt stolt att jag är igång, eller iallafall testat. Nu ska jag fortsätta träna, träna, träna tills jag en dag (nästa fucking vinter) får bli en i gänget till 100% och köra bil!
Wish me luck mates!!

Nu sitter jag i mitt rum och lyssnar på musik. Tekoppen är varm och jag har tränat, grymt behövligt och skönt. Ikväll blir det att ta det lugnt och kanske ta ett bad senare. Jag tittade nyss ut genom fönstret och konstaterade att tiden innan sommaren här uppe i norrland är så man vill skjuta sig, eller gå i ide. DET SNÖAR, DET ÄR SNÖSTORM! Slask snö visserligen som tar med sig den gamla snön ner i graven, men ändå! Om sju veckor är det sommarlov. Skulle det vara snö kvar på examen (vilket inte verkar otroligt eftersom norrland är fullt av överraskningar) kommer jag bli deprimerad. Eller iallafall hur ledsen som helst. Tyvärr, men norrland är ingen favorit under vintern, mjau.
Innan jag deppar ihop totalt ska jag vara social med familjen, eftersom jag ska vara borta med kompisar mycket under helgen. Grymt skönt att inte behöva tänka på något mer än vilken film jag och min syster ska se ikväll. Ni vet, att inte behöva ta ansvar och bara lämna allt åt slumpen gör man bäst i sitt hem, inte för ofta, men ibland.

Tjingeling

Inga kommentarer: