måndag 6 april 2009

Jag måste ha sett snöflingor

Fortfarande kan jag vakna till en blåst, där snön yr omkring och kastar alla vårkänslor i marken. Det vita kommer och går, liksom temperaturen. Ena dagen är det plusgrader, sol och snön smälter. Jag kan njuta av värmen och se folk göra detsamma. Nästa dag viner det utanför fönstret och ett lager snö lägger sig på marken. Dagen fortsätter gå och sedan är det varmare. Påväg hem önskar jag att jag hade stövlar på fötterna. Slasket hånar mina tygskor och jag vill inte vara ute alls. Mitt i allt undrar jag varför jag bor här uppe. Inte för att söderborna har en bra vinter utan slask, men detta vårväder kan inte vara dåligt! Jag har kommit upp i tankarna som handlar om värme. Jag vill inte ha på mig äckligt mycket kläder och frysa i April månad. SNÄLLA! Nu får det vara nog. Just nu vill jag inget hellre än att ha SOMMAR!

Dagens låt: neyo - mad

Inga kommentarer: