tisdag 21 april 2009

det börjar och slutar?

Iförrgårkväll (särskrivning är inte min starka sida idag. Men ignorera misstaget, tack!) låg jag i sängen och funderade. Det är något visst med nätter. Då börjar hjärnan arbeta igenom olika hållplatser innan slutstationen tornade upp sig (när jag äntligen kunde somna). Jag tänkte igenom kommande vekor, sommarens planer, framtiden, kärlek och sådant. Egentligen ska man ha en nära vän och tänka högt om dessa saker. Märkte det då jag till slut fick ångest. På ett sätt vill jag flytta och börja om, men samtidigt är jag livrädd för att bli vuxen och bilda ett eget liv. Tror att i hela mitt liv har jag förblindat mig i nuet och på senare år fått en chock då studenten kommer krypande, tätt in på.

Jag har dessutom upptäckt att jag har kontrollbehov. Inte av att styra andra människor men behov att veta vad som ska hända, eller ungefär ska hända. Såklart är jag ingen spågumma och kan se vad som händer (fan, fungerar det ens?) så kan inte veta vad som ska hända. Förut var detta en spänning och ville bara bli äldre. Men nu?
where and how will I end up

Innan detta inlägg blir sönder analyserat av frågor. Ska jag samla mig och sova. Jag börjar bli trött och vill inte mer. De som står mig närmast får höra mitt tjat sedan. Men bloggen ska inte fyllas med för mycket.

puss kram allihopa

Inga kommentarer: