onsdag 8 april 2009

Jag ska ladda inför påsken, men vad betyder mest?

Imorgon smäller det! Då är det dags för ett efterlängtat lov! Jag tror aldrig ett påsklov varit så efterlängtat som detta. Den sista tiden i skolan har varit seg och jag har inte haft lust med någonting. Vet inte om jag tycker om själva påsken egentligen. Det var roligt som barn att leta påskägg med småsyskonen men nu vill jag knappt ha påskägg. Eller det vill jag för det är mysigt, men känner inget behov eller påskstämning med äggmålning. Det har liksom runnit av mig. Det är ett ålderstecken, men vet inte om det är positivt. Egentligen vill jag vara fem och leka mig igenom barndomen en gång till. Men tyvärr går inte det. Så jag nöja mig med ett påskägg och påskmiddag hos farmor sedan chill med mina vänner, inte fy skam ändå.

Puss och kram

Dagens låt: Englishman in New York - The Police

Inga kommentarer: